Przejdź do głównej części

PZU chwali się „Certyfikatem prostej polszczyzny”

Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego przyznaje „Certyfikaty prostej polszczyzny” największym instytucjom i urzędom w Polsce, komunikującym się prosto i efektywnie. Pytanie szczegółowe: co znaczy w przypadku ubezpieczyciela – komunikować się prosto i efektywnie?
– Tworząc serwis mojePZU, chcieliśmy zaoferować klientom proste i łatwe w użyciu narzędzie do korzystania z usług PZU. „Certyfikat” potwierdza, że serwis jest przejrzysty i czytelny, a wszystkie treści spełniają warunki światowego standardu prostego języka. Dzięki temu klient łatwo znajdzie informacje, których potrzebuje. To ważne, ponieważ mojePZU to serwis samoobsługowy, w którym klienci nie tylko sprawdzą szczegóły swojego ubezpieczenia, ale także umówią się do lekarza czy zgłoszą szkodę – mówi członkini Zarządu PZU Życie Dorota Macieja, odpowiedzialna za funkcjonujący w grupie Zespół Prostego Języka.
Treści w serwisie mojePZU przeszły rygorystyczną ocenę ilościową i jakościową. Eksperci językowi z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego zbadali prawie 16 tysięcy słów. Oceniali m.in. ich dobór, a także relacyjność i strukturę tekstów.
Jak podkreśla Dorota Macieja, PZU to jedyny w Polsce ubezpieczyciel, który już po raz czwarty został uhonorowany „Certyfikatem prostej polszczyzny”. – Klienci nie muszą być ekspertami od ubezpieczeń, dlatego naszym zadaniem jest ułatwić im zrozumienie często specjalistycznych informacji przez jasny i przystępny język. Cieszę się, że zaangażowanie utworzonego przed rokiem Zespołu Prostego Języka tak szybko przynosi spektakularne efekty – dodaje
.